Úspěch fitness aplikací je reakcí na trend zdravého životního stylu, říkají vývojáři

1.duben 2016

Fitness šílenství přichází minimálně dvakrát do roka. Spolunovoročními předsevzetími pravidelně počátkem ledna, následně pakprvními známkami jara, které jsou předzvěstí nadcházející plavkové sezóny. Na trhu dlouhodobě narůstá počet mobilních aplikací, které pohybové aktivity značně usnadňují, což potvrzují i čeští vývojáři. Objevují se rovněž aplikace zaměřené na zdravé stravování.

Pokud se rozhodnete vyznávat zdravý životní styl, možnosti se nabízí nesčetné. Na chytrém telefonu dnes můžete počítat přijaté či vydané kalorie, shromažďovat statistiky o svém pohybu nebo podle instrukcíaplikaci sami cvičit. Některé vás spojí přímonutričním specialistou, osobním trenérem nebo dalšími nadšenci pro fitness. „Mobilní aplikace pro sport, podporu zdraví a zdravého životního stylu dlouhodobě patří mezi nejoblíbenější a nejvíce stahované. Zdraví a fitness, mobilní platby, automobily, energetika nebo chytrá domácnost jsou oblasti, které jsou aktuálně asi nejvícpopředí zájmu,“ potvrzuje Tomáš Čermák ze společnosti eMan, která se na českém trhu zabývá vývojem mobilních či webových aplikací.

Aplikacísoučasné době existuje tolik, že pro uživatele začíná být docela složité najít a vybrat si jedinou, kterou budou používat. Každý aktivní běžec dnes patrně slyšel o Runtastic PRO nebo Nike+, které mapují trasu, uběhnutou vzdálenost nebo spálené kalorie. Velké oblibě se těší také Endomondo, aplikace založená na společné podpoře jejích uživatelů, kteří se vzájemně motivujídosahování fitness cílů. „Úspěch těchto aplikací je reakcí na trend zdravého životního stylu, který jde rukurucemasovým rozšířením chytrých telefonů a SmartWearnositelných chytrých zařízení. Na toto rozšíření reagovali též dva největší výrobci mobilních operačních systémů, Google a Apple, kteří navázali službami Google Fit a Apple Health a integrovali je přímo do svých ekosystémů,“ vysvětluje Radim Baštandigitální agentury El TORO, která stojí například za vznikem aplikace Miluji Vařenírecepty, jež je zaměřena na propagaci zdravé stravy a u každého receptu uvádí nutriční hodnoty.

Horkou novinkou roku 2015 se staly aplikace zaměřené na „workout music“, které přizpůsobují rytmusrychlost nabízené hudby pohybu a automaticky do zařízení vysílají hudbukonzistentním rytmem. Příkladem může být aplikace FIT Radio, ve které si lze hudbu vybírat dle žánru nebo druhu pohybové aktivity. Na českém trhu je úplnou novinkou například aplikacenázvem TicketCard by Edenred, která pomáhávýběrem restauracísíti Ticket Restaurant®, kde se platit pomocí předplacené stravenkové karty MasterCard. Pro papírové poukázky je pak dostupná mobilní aplikace Ticketka disponující jednounejvětších databází restauracíČeské republice. „Naše akceptační síťsoučasné době čítá přes 32 000 restaurací přijímajících stravenky Ticket Restaurant®a mezi nimi téměř 600 restauracíprogramu zdravého stravování FOOD,sdělil Pavel Kusý, marketingový ředitel společnosti Edenred, která provozuje systém zaměstnaneckých benefitů. Ticketka zároveň uživatelům umožňuje vedení obědového deníku, měření počtu kalorií zkonzumovaných jídel a pravidelně na probíhajízajímavé soutěže.

Mezi další ryze české aplikace patří například Krokoměr, Sebekoučink STOBklubu nebo Kalorické tabulky. Podle nutriční terapeutky Tamary Starnovské je nutno specifikovat účel, k jakému aplikace sloužit. „Krokoměr naučí více chodit i toho, komu se chodit nechce, protože při jeho použití začne sám se sebou soutěžit o další kroky. Kalorické tabulky jsou vhodné pro průběžné sledování nutriční hodnoty konzumované stravy a umožňují snadné zadávání přímo při jídle, tedy ukazují, zda je daná porce příliš, či nikoliv. Sebekoučink je pak pro pokročilejší uživatele, které vede komplexně ve vazbě na jejich aktuální životní styl,“komentuje Starnovská.

Mezi světově nejpopulárnějšími aplikacemi si podle průzkumu společnosti Nielsen loni první příčku udržela aplikace Facebook, následovaná YouTube. Třetí místo obsadil Facebook Messenger, následovaný čtveřicí Android dílny – Google Search, Play, Maps a Gmail. V první desítce se dále umístily aplikace jako Instagram, Apple Music anebo Maps (Apple). „Svět mobilních aplikacísoučasné době hovoří především o internetu věcí, virtuální realitě nebo využití mobilních aplikací ve firemním prostředí. Na letošních klíčových technologických veletrzích CES v Las Vegas a barcelonském Mobile World Congresu byla virtuální realita jednímnosných témat,“ dodává Čermák.

předchozí článek Všechny články další článek

TOPlist